Lyngbys Adam Sørensen træner med Copa Jordi truppen

02. december 2019 kl. 15:38

Ja indrømmet, overskriften snyder måske lidt. Det er ikke fordi Lundtofte Boldklub har haft den store pung fremme og købt Adam fri af Lyngby Boldklub, men søndag den 1. december havde Copa Jordi truppen sin anden fællestræning, og her havde trænerteamet inviteret Jacob Kaarsbo (Sportslig leder af ”Det blå Fodboldnetværk), fra Lyngby Boldklub, og han havde lokket Superligaspilleren Adam Sørensen med til Lundtofte.

Adam kom mens drengene spiste morgenmad i cafeen. De havde ikke fået noget at vide på forhånd, så det var en stor overraskelse at der pludselig stod en Superliga-spiller i vores lille hyggelige cafe og skulle være med i dagens træning. Adam startede med at fortælle drengene om sin tid som ungdomsspiller, fra de første år i Herlev Boldklub og videre til Lyngby, hvor han har optrådt på klubbens forskellige U-elite hold fra U12, og også brudt igennem som senior og kommet på Superligaholdet. Adam har også været med på U16, U17 og U19 landsholdet og er virkelig et af de store talenter man tror meget på i Lyngby Boldklub.

Drengene lyttede interesseret, mens Adam fortalte om de mange store klubber og spillere han har mødt igennem sin ungdomstid som fodboldspiller. Kampe mod Juventus og Milan, træningsophold på Liverpools akademi, hvor han mødte legender som Steven Gerard og Jamie Carragher, og spillede mod spillere som Trent Alexander Arnold, Moise Kean, Saka og mange flere. Man kunne godt mærke at drengene var imponeret. Men Adam kunne også fortælle om, hvor meget det kræver, og hvor meget man skal være parat til at ofre, for at gå hele vejen og få sin drøm opfyldt om at blive professionel fodboldspiller.

Efter Caféen, gik Adam med på træningsbanen og lærte drengene et par finter, som de efterfølgende trænede. Der blev også mulighed for at spille med/imod Adam i en del af den efterfølgende træning. En stor oplevelse for vores Copa Jordi trup, og tusind tak til Adam for at give sig tid til at give drengene denne oplevelse.

For trænerteamet var der også god sparring at hente fra Jacob Kaarsbo, og det er aftalt at Jacob i de kommende måneder med jævne mellemrum vil følge og rådgive trænerteamet i Copa Jordi truppen.

Nyd billederne fra en dejlig søndag i Lundtofte.

Copa Jordi teamet