Første træning for den nye årgang

11. april 2021 kl. 10:53
Fredag d.9.april startede John Tefke endnu en gang en ny årgang op i Lundtofte Boldklub. Det har han gjort mange gange før og med stor succes. Denne gang var John og alle os i bestyrelsen ret spændte på, hvordan fremmødet ville blive, da det på grund af coronasituationen ikke har været muligt at sætte de "sædvanlige sedler" op inde i børnehaverne i lokalområdet, så John har været henvist til at sætte dem ved indgangslåger og ved at kommunikere via de sociale medier. Der var dog ingen grund til bekymring, for da klokken nærmede sig træningsstart 16:15 dukkede der mange børn og forældre op. Solen skinnede, og det danske april vejr viste sig fra sin pæneste side, og jeg tror, at vi landede på 22 børn fra årgang 2016/17, som startede op.
Som sædvanlig var det under Johns kyndige vejledning og med aktive forældre som trænerassistenter og princippet: "Alle børn har en bold hver". Efter træning havde John forberedt en lille pose med lidt at drikke og spise til at gå hjem på. Børnene er som regel trætte både efter en lang uge i børnehaven og efter 1 times træning fuld af nye indtryk og bolde, der suser rundt i alle retninger. Derudover er der jo på nabobanerne ældre børn, og det skal der jo også lige følges lidt med i.
Sådan vil det fortsætte hver fredag frem til august, hvor det så er meningen, at en gruppe af forældre overtager rollen som trænere/holdledere, og det er gået godt hver gang i snart mange år, så mon ikke, at det også lykkes denne gang.
Takket være John Tefke har vi et super vellykket koncept, og vi ser frem til endnu et kuld glade børnespillere i Lundtofte Boldklub.
Forza Lundtofte
Claus