Den nye årgang 2014/15

07. april 2019 kl. 16:14

Så kom dagen endelig, hvor de små nye fra årgang 2014/15 skulle starte. Der var sat opslag op i børnehaver, og ved indkøbssteder, men hver gang tænker man, kommer der nogen?, hvordan bliver vejret?, kan de lide træningen? osv. Jeg tror det er sundt med lidt premierenerver, så er man selv lidt mere opsat på at yde.

Solen skinnede fra morgenstunden, og der var også lidt varme i luften, bedre kunne det ikke blive. Den gamle træner blev glad da de første børn og forældre stille og roligt begyndte at trille ind i klubben lidt i fire.

Da vi startede var vi vist ca. 20 spillere og deres forældre på banen, så der er nok at holde styr på. Alt gik godt drengene var rimeligt godt koncentreret og klarede boldøvelser meget flot. Jeg så mange smil og grin fra drengene og forældrene og bedsteforældre fik taget fotos af første fodbold træning, og hvem ved, måske en dag, en af disse små gutter ender på landsholdet.

Hvor de ender er nu ikke så vigtig. Vi ved, at disse spillere, der starter og holder ved de første to måneder, vil ca. 75 % stadig spille fem år efter, så der venter rigtig mange gode timer, leg med bold og venskaber vil blive knyttet mange år frem i tiden, ligesom en del forældre møder nye venner i boldklubben. Jo sport kan noget særligt.

Den erfarne træner, der starter holdet op, er fuld af håb. Forældrene skal overtage træningen senere på året, og der var flere forældre af begge køn, der havde styr på bolden. Træneren glæder sig til at følge disse drenge fremover.

Nye spillere er velkommen løbende – bare mød op fredag kl. 16.15 – Ses vi.

John T