2010’erne har fået venskabsklub

26. februar 2019 kl. 17:01

I efteråret var mange af Lundtoftes ungdomstrænere på DBU-trænerkursus. Ud over en masse fodbold faglig viden er der også opstået nye venskaber med trænere fra andre klubber. Casper Broustbo, U9 træner i Bagsværd Boldklub, deltog også på trænerkursus og sammen med Lundtoftes U9 trænere, og anledningen blev brugt til at lave aftaler for venskabsstævner de to klubber imellem.

Henover vinteren er det blevet til to hyggelige stævner søndag formiddag på Lyngby Boldklubs kunstgræsbaner, hvor der er blevet spillet masser af fodbold i forskellige kampformater. Drengene har spillet 5-mands og 8-mands kampe samt HW-kampe.

Fordelen i disse venskabsstævner er stor respekt trænerne imellem for at give alle de bedste betingelser for godt matchet fodboldkampe på alle niveauer. Begge klubber har derfor haft næsten hele årgangen i kamp. Senest søndag den 24. februar, hvor knap 40 fodbolddrenge fra de to klubber havde 2 timer i dejligt solskin og 10 graders varme.

Tak til Bagsværds U9 hold og Casper for nogle gode træningsstævner – det er helt sikkert ikke sidste gang vi har arrangeret noget sammen.

ForZa Lundtofte

Trænerteamet på U9 – Hanne, Thomas og Kim