2007erne til Øens cup efterår

24. november 2019 kl. 15:34

5 sejre U13 en uafgjort og 3 tabte til U13 på øens CUP på Fyn

En hård weekend lå foran os med 9 kampe med 2 hold til Øens cup.

Vi var 14 spillere tilmeldte til alle ni 8 mandskampe a 2 * 30 min, så der ville der være masser af spilletid til alle.

Kl. 18, lagde hårdt fra land og vandt første kamp fredag aften med 5-2 over B73 Slagelse.

Så stod den på pasta og kødsovs i et meget lille klubhus, det bar præg af det dårlige vejr. Men drengene var kolde så, noget varmt mad gjorde godt.

Kl. 19:30 mødte vi Vejgaard B1 og kødsovsen gav godt skud i støvlerne og vi vandt igen 5-2

Så drengene var fint oppe og køre og det tog længere tid at få dem til at sove fredag aften.

Lørdag bød på 5 kampe, så her vidste vi trænere at alle kræfter skulle doseres, da der skulle spilles 5 timer til 5 kampe a 2 * 30 min.

Vi startede tidligt med første kamp kl. 08:45 mod FC Silkeborg. De var klar fra start og kom hurtigt foran og var virkelig velspillende. Kampen bølgede frem og tilbage og midt i 2. halvleg stod det længe 3-3. Men vi endte med tabe 3-4.

Men nederlaget tog ikke længe at kaste af os, for 2 min efter skulle vi spille næste kamp mod RBK (Rudersdal Vedbæk) og dem kendte vi fra DBU, turneringen.

Vi kæmpede bravt og vandt 3-2 – vi kunne have vundet større, men 2 kampe i træk, gjorde lige kondi’en ikke var helt så god 😊

En time efter kampen mod RBK, skulle vi møde Slangerup kl. 1140
Nok de mest hårdt spillende længe, men en sikker 6-2 sejr, så nu havde vi 4 sejre og en tabt, så tegnede godt for turneringen vi vandt i foråret. Sebastian Børve scorede 5 mål i kampen.

Efter en god frokost ventede Tjæreborg fra Esbjerg. De havde 3 A spillere med som gjorde livet surt for os. Filip ramte stolpe 5 gange og en overligger, men alle pressede på, men kun 2-0 ved pause til Lundtofte. Vi fik dog lukket kampen og vandt 5-0

Nu begyndte regnen for alvor at sætte ind og drengene var meget kolde, så kampen mod Vejgaard B2 ville blive svær og alle 6 udskiftere skulle i spil.

Det var 5. kamp og alle var trætte og spillere stod helt stille på banen og selvom der var masser af udskiftninger, så tabte vi 4-2. vi var simpelthen udkørte ovenpå 5timers kampe. Så sidste kamp skulle vi ikke have haft.

Alle spillere fik varmt bad og noget aftensmad i maven. Og det hjalp på humøret, de fes rundt på gangene og hyggede sig helt vildt. Vi måtte til sidst smide dem ud i regnen på legepladsen for de kunne falde ned 😊

Søndag ventede 2 kampe. Og 3 til 4 skadede / trætte spillere, gjorde truppen meget smal.

Vi skulle have revanche mod Vejgaard B2 vi tabte 4-2 til.

Men denne gang var kræfterne og heldet med os.

Sofus redder straffe og Simon B, scorer et vigtigt mål, så det ender 1-1.

Sidste kamp ved øens cup gjaldt Nibe fra Nordjylland.

De kom med et hold der spillede B niveau på 11 mands og vores U13 er C/D spillere

Så de kom foran 4-0 efter 10 min., hvorefter Jesper brokkede sig noget til Nibe trænerne, hvorefter de tog deres bedste ud, så det var bedre match på banen.

Vi kom på 4-2 og 5 – 3, men kunne ikke hamle op med et meget bedre hold og tabte sidste kamp 8-3

Så samlet 5 sejre, en uafgjort og 3 tabte til en endnu fantastisk øens cup.

Stemning var altid god og med de faste konflikter på og udenfor banen, der nu engang foregår i en fodbold lejr, var det ikke sidste gang vi var afsted en weekend. Noget der endnu engang styrker sammenholdet på klubbens mindste årgang. Vi kan klart anbefale alle hold til komme afsted. Tak til klubben for støtte til turen.

Vi vandt ikke, men handlede også mere om sammenholdet og de hyggelige stunder udenfor banen

Bedste hilsner

Anders & Jesper