2006erne i Nørhalne

13. juni 2019 kl. 14:03

Lundtofte U13 til Nørhalne Cup 2019

U13 stillede med to hold til Nørhalne Cup i Kr. Himmelfartsferien. Vi var 20 spillere, 6 ledere og yderligere 6 forældre af sted.

Efter en planmæssig afgang fra Lundtofte onsdag kl. 16 blev vi (stort set) alle forsinkede til den planlagte færgeafgang, da der underlig nok også var andre der ville til Jylland i ferien.

Men sent onsdag aften ankom vi til Nørhalne og blev indkvarteret på Vestbjerg skole. Efter en hård nat for ikke mindst Mads Thygesen (som ikke fik pumpet sin luftmadras op) var vi alle klar til stævnets første dag. Denne skulle byde på tre kampe for team 1 og to kampe for Team 2. Modstanderne klingede norsk og tysk, hvilket skulle blive en sjov oplevelse for drengene.

Lundtoftes Team 1 lagde ud mod norske Bogafjell, som skulle vise sig, at være et fysisk og velspillende hold. Lundtoftedrengene viste sig fra den skarpe side, hvilket resulterede i en sejr på 6-2. Mellem kampene var der plads til lidt hygge og boldspil inden den næste udfordring fra Norge og Express IL skulle stå. Kampen var utrolig tæt med masser af chancer til begge hold, Lundtofte var dog skarpest, og vandt kampen 2-1, blandt andet på et fantastisk frisparksmål af Filip.

Nu blev det lidt spændende, da drengene kunne øjne en god placering i gruppen, hvis altså dagens sidste udfordring fra Vollen UL kunne vindes. Kampen skulle spilles kl. 17.00, så det var nogle trætte drenge, der måtte kæmpe sejren hjem på 1-0. Spillet var dog ikke prangende, men som træneren sagde: ”de grimme sejre tæller også”. Dermed kunne Team 1, afslutte dagen yderst godkendt, med 3/3 mulige sejre.

Team 2 skulle i dagens første udfordring spille mod Norske Konnerud, som havde 4 hold med til turneringen. Kampen startede meget jævnbyrdigt og Lundtofte havde i længere tid et 1-1 resultat. Men desværre skulle de norske kæmper, trække det længste strå. Kampen endte desværre 6-1 til Konnerud trods en god fight fra de blå.

Dette skulle dog ikke slå Team 2 ud, de var klar på dagens anden udfordring efter lidt hvile, snackeri og hygge. Nu ventede tyske SSC Hagen Ahrensburg. Kampen skulle vise sig at blive utrolig tæt. Føringer til begge hold, og heldigvis en føring til de blå på 3-2, efter kampens slutfløjt. Lundtoftes Team 2 kæmpede bragt, hvilket en stolt træner kunne se til fra sidelinjen. Alt i alt en utrolig positiv første dag. Der herskede en utrolig god stemning, både blandt spillere, trænere og medrejsende forældre.

Drengene kunne tage hjem til Vestbjerg skole, hvor der ventede et velfortjent bad, aftensmad og hygge på værelser og fællesområder.

Dag 2 bød desværre på to nederlag for Team 1, som dagen forinden havde fået to skader. Drengene spillede derfor uden udskiftere og var tydelig mærket af 120 minutters fodbold fra dagen før. Dette førte til en tredjeplads i puljen, da Tølløse var bedre end os indbyrdes. Team 2 måtte desværre også lide to nederlag, selvom drengene kæmpede det bedste de kunne.

Selvom dag to, endte ærgerligt fodboldmæssigt, kunne vi heldigvis tage revanche med godt humør og en tur til Fårup Sommerland. Her ventede sjove forlystelser og et meget koldt vandland. Drengene havde en hyggelig dag, og dagen endte heldigvis meget bedre end den startede.

Dag 3 skulle byde på placeringskampe for både Team 1 og Team 2. Her trak Team 1 sig sejrrigt ud af dagens første opgør og skulle derfor spille en lille finale om 7. pladsen. Her ventede Konnerud IL. Drengene kom hurtigt foran 2-0, men efter pausen, gik luften af ballonen og Konnerud udlignede til 2-2 og tog 7. pladsen, med en bedre målscorer. Selvom vi godt kunne have tænkt os at være med om topplaceringerne, var drengenes indsats bestemt godkendt på trods af manglende udskiftere og mange lange hårde kampe.

Team 2 var havnet i en slutspilspulje med to danske hold fra henholdsvis Skårup og Langebæk. Det endte desværre med to nederlag, selvom både chancer og fight var til mere.

Vi havde pakket alt ned inden placeringskampene, da vi alle havde travlt med at nå hjem til Lundtofte inden kl. 21 da der jo kom Champions League finale. Vi nåede alle hjem og havde en fantastisk tur. Drengene hyggede både indbyrdes og med modstandere og der er allerede en mulig træningskamp mod Tølløse på programmet. Flere forældre havde booket værelser på Tylstrup kro, hvor der blev også hygget om aftenen.

På vegne af drengene og trænerne på U13 vil vi gerne sige tak for støtten fra klubben og forældre foreningens rejsefond og kan allerede nu afsløre at vi er klar til Nørhalne Cup næste år og håber at flere af klubbens ungdomsårgange vil med næste år så vi kan arrangere en fælles bustur.

På vegne af trænerne på U13