Senior 1 ude af pokalturneringen

05. juli 2020 kl. 14:11

Klubbens bedste hold er desværre færdige i pokalturneringen efter nederlag på 6-5 efter straffespark til lokalrivalerne fra Virum. Det blev en rigtig pokalkamp med masser af spænding og dramatik, og det var virkelig en kamp, hvor alle spillerne gav alt, hvad de havde.

Lundtofte kom foran 1-0 lige før pausen på straffespark, som Seb sikkert omsatte. Inden da havde Christian i målet disket op med adskillige klasseredninger, så efter formandens mening var det ikke helt efter spil og chancer, at vi førte ved pausen, men vi tager det hele med. Der var virkelig mange mennesker på Kaplevej, og kampen blev afviklet i en fed kulisse.

Midtvejs i 2.halvleg udlignede Virum, og inden dommeren fløjtede af havde begge hold store muligheder for at afgøre kampen. Direkte til straffespark, og her endte det med at hele 10 spillere fra hvert hold nåede at sparke, inden Virum vandt samlet 6-5. Vi havde 2 chancer for at afgøre konkurrencen, men begge gange svigtede nerverne, og der var virkelig et par fæle afbrændere fra spillere, som normalt leverer meget bedre teknisk, men Ronaldo, Messi og Elkjær kender jo alt til den slags. Virum jublede, Lundtofte græmmede sig, og sådan er det med pokalkampe.

Jeg synes,at Lundtofte viste, at der er potentiale i vores hold trods fraværet af flere dygtige spillere og min man of the match må deles mellem Christian i målet og bundsolide og brølstærke Martin Knudsen i midterforsvaret.

Forza Lundtofte
Claus.