Evige talenter. Sambabold med skaldyrsbuffet

24. juni 2021 kl. 12:24

På en varm lørdag i den lyseste tid var herremotionsholdet ’De Evige Talenter’ samlet til sommerfest. Og det gik ikke stille af sig.

Temperaturen var over 30 og stemningen on fire, da 28 flotte mænd i deres bedste alder lørdag den 19. juni mødte op til sommerfest i den sammenbragte flok, der går under det særdeles velvalgte navn ’De Evige Talenter’. I to år har gruppen, som på Kampklar tæller op imod 50 medlemmer, spillet motionsbold hver tirsdag året rundt, og med den kærkomne udfasning af de begrænsende Coronarestriktioner var tiden for alvor inde til at tømre flokken endnu tættere sammen.

Eftermiddagen startede i et solbeskinnet ’Hullet’, hvor flagguirlander, velkomstdrinks og blød popmusik fra senfirserne satte den perfekte ramme for fem timers festbold. Første punkt på programmet var en spektakulær blanding af verdens- og Lundtoftemesterskaberne i minifodbold, som de useedede underdogs fra Uruguay vandt på forunderlig vis. Dernæst gik der for alvor latinohofter i de eller let senede boldkunstnere, da et brag af en fodtennisturnering blev afviklet til duften af Lyngbypølser på grill og et stødt stigende alkoholindtag.

Efter fem timers festlig hyggebold skiftede scenen til klubhuset, hvor De Evige Talenter fyldte terrassen op med en overdådig skaldyrsbuffet, pragtvine fra Glud Vine, en strøm af velforberedte quizzer og sommeraftenstemning i verdensklasse. Festudvalget fik ikke uventet et enstemmigt genvalg, men det bliver ikke helt let at overgå lørdagens festligheder.