De voksne mænd træner - også i juleferien

22. december 2020 kl. 10:55

Det går mod lysere tider, superoptimisterne kan ane foråret i horisonten, og hos de voksne mænd er kursen sat mod en coronafri hverdag, hvor vi igen må spille frit uden restriktioner – det glæder vi os til. Alderens årringe kan mere end fornemmes hos de fleste på holdet, og bevidstheden om, at selv en kort periode uden den ugentlige træning kan være decideret ødelæggende for formen betyder, at der er et stabilt højt fremmøde trods vintermørket med både blæst og sommetider endda lidt vand fra oven.

Og vi ved også, at det er nu, vi skal holde fast, hvorfor vente på at nytårsfortsætterne skal realiseres? Hvorfor ikke tyvstarte på de gode vaner? Inden hverdagen for alvor trænger sig på igen til januar, så er der 4 gode muligheder for at få frisk luft og motion, leg med bolden i et festligt og fornøjeligt samvær – selvfølgelig på afstand – med resten af truppen. Næste gang er lillejuleaften kl 18, hvor bolden triller igen, og ellers 2. juledag kl 10.30 – helt som vi plejer.

Alle på holdet og resten af medlemmerne i Lundtofte Boldklub ønskes en dejlig jul og et godt nyt år, som fodboldmæssigt kun kan blive bedre end 2020.

Mange julehilsner

PS. Nedenstående billeder dokumenterer til fulde, at der holdes den foreskrevne afstand, og at der ikke prustes og stønnes over den tilladte grænse.

Bane 1. Henning fører bolden stille og roligt frem - ingen løber, alt foregår efter reglerne. Spillet er så adstadigt, at Sune kan nå at snøre sine støvler og alligevel nå frem til en afslutning 25 sekunder efter, at billedet er taget.

Bane 1. Bemærk rådvildheden. Hvem tør gå mod bolden? Afstandskravet er udfordret hos orange hold, mens Thor til venstre og Jørgen til højre i billedet begge er klar til at idømme orange hold en coronafejl.

På bane 2. Bemærk afstanden mellem spillerne, her kræves intet målebånd. Og spillernes positur sandsynliggør, at der ikke stønnes over den tilladte grænse.