Mørke skyer

07. januar 2023 kl. 17:38

Lundtofte Boldklub vokser lidt hele tiden. Årets medlemsopgørelse viser 667 blå medlemmer, en fremgang på 40 medlemmer. Det er herligt, at flere og flere finder vej til vores fælleskab og motion.

Desværre trækker der mørke skyer ind over klubben. Naboer og andre i området klager ret vedvarende til kommunen over støj fra banerne .

På næste møde i Kultur og Fritidsudvalget på tirsdag er der en sag på, som lægger op til, at der ikke mere må være aktivitet på anlægget efter kl. 20 i perioden fra april- oktober.

Det vil simpelthen være meget ødelæggende for især vores kamp og træningsafvikling. Vores ene Old-boys hold spiller næsten fast kl. 19, men også ungdomskampe vil blive ramt.

Lige nu aner vi faktisk ikke, om alle medlemmer fortsat kan træne og spille, hvis dette forslag, bliver vedtaget. Vi håber meget nogen politikere og FIL vågner op.

Kommunen opfordrer borgerne til at være aktive og få motion, og børn skal væk fra computeren og ud og få kammeratskaber og rørt sig, det hænger bare ikke sammen med at lukke et idrætsanlæg kl. 20 i alle de lyse måneder.