Fodboldskolen er slut

01. juli 2023 kl. 16:59

Den uge lange fodboldskole er slut. Det blev igen i år en uge med masser af fodboldlege, øvelser, udfordringer og trætte deltagere. Helt som det plejer.

I år var de 116 deltagere fordelt på 7 grupper, hvor kun de to ældste grupper var sammensat af spillere fra to årgange for at få antallet i en gruppe til at gå op. De resterende grupper var alle "rene" årgangsgrupper, hvilket betød et begrænset antal konflikter, da deltagerne jo kender hinanden fra hverdagens træning.

På trænersiden var der i år debut til mange nye ansigter. Alle trænerne var fra egne rækker, og heraf hele 2/3 fra vores eget U19 hold, mens de øvrige trænere er henholdsvis senior- og U17 spillere. Et super godt mix set fra fodboldskolens side, masser af engagement hos alle samt glade og tilfredse børn.

Torsdag var der fint besøg, idet Johan Meyer og Gustav Mortensen fra Lyngbys Superligatrup kiggede forbi og skrev autografer på kort, i bøger, på trøjer, på støvler - et stort hit blandt børnene.

Når der trænes 6 timer hver dag, så betyder velvilje fra vejrguderne meget, og igen i år var vejret med os. Mandag meget varmt, men regnen kom først 15 minutter efter, at alle var kørt hjem. Resten af ugen herligt fodboldvejr - ikke for varmt og ikke for koldt. Og de glidende tacklinger kunne øves torsdag i den sidste time, da vi lige fik vandet banerne af en monsterbyge - alle tog det med et smil, og kom igen fredag tørre og klar til en ny dag.

Set fra spillerside er fodboldskolen jo "bare" træning, tøj og bold, men i kulissen er der mange ting, der skal være på plads. Og her må je bare igen rose vores Forældreforening, som utrætteligt stiller op og servicerer spillere, søskende, forældre og ikke mindst trænerne. Fra 8-16 er Forældreforningen til stede i klubben for at få det hele til at klappe - respekt og ros for deres kæmpe bidrag til, at fodboldskolen lykkes. Også en stor tak til hallens personale - Johnny og Frank - for at tage den ekstra oprydning og rengøring med jordens største smil. Jo, der er mange små tandhjul, der skal spille sammen for at deltagerne ude på banerne kan få en god uge. Også en kæmpe tak til Daglig Brugsen i Ørholm, som igen i år stod for frugten til deltagerne.

Alle ønskes en god sommer, og måske ses vi igen næste år.