Trænerkursus

15. december 2022 kl. 12:13

Lundtofte Boldklub har de seneste 4 uger haft 11 ungdomstrænere på UEFA C1 & C2 trænerkursus, afholdt på Lundtofte Boldklubs anlæg.

Med en UEFA C-licens bliver man som træner klædt på til at blive en dygtig fodboldtræner – uanset, om man vil være den næste Kasper Hjulmand, eller om man vil være en god træner for sine børns fodboldhold.

Kurset er forløbet i de 4 nævnte moduler, hvert modul over 5 timer, hvor 1-2 timer i hvert modul er brugt til praktiske øvelser med "medier" fra Lundtofte Boldklubs U13 årgang.

På UEFA C-uddannelsen bliver man som træner klogere på sig selv og sine spillere – og man lærer, hvordan det perfekte træningspas sammensættes. Som træner får man altså indsigt i de bedste rammer for, hvordan det optimale fås ud af spillerne, og hvordan spillerne udvikler bedst muligt.

I Lundtofte Boldklub støtter vi op om trænernes ønsker om at dygtiggøre sig, og det er ikke sidste gang vi afholder trænerkursus i klubben.

ForZa Lundtofte

Thomas Holst, U13