Fodboldskolen er slut

03. juli 2022 kl. 12:16

Så gik endnu en uge med fodbold i den første uge af skolens sommerferie. Og med en ny deltagerrekord, idet vi nåede 113 drenge og piger i alderen 7-14 år. Deltagerne var fordelt på 7 grupper, hvor i alt 15 trænere stod for planlægning og gennemførelse af øvelser og lege. I år bestod trænergruppen af 7 seniorspillere, heraf de 6 fra Lundtofte Boldklub, og flere af dem har haft kampe på sjællandsserieholdet. Og det kunne virkelig ses på kvaliteten af træningen, som i år ramte et virkelig højt niveau - også godt hjulpet på vej af trænerassistenterne, som alle er nuværende eller tidligere unbgdomsspillere i Lundtofte Boldklub.

Som skoleleder kan man kun være tilfreds, når spillerne udtrykker deres glæde og tilfredshed med træningen og synes, at trænerne er både dygtige og "mega" søde, som der blev sagt undervejs. Et godt billede på seriøsiteten i årets træning er, at selv om Lyngbys superligahold lagde vejen forbi til en omgang træning på byens bedste græsbane, så havde kun et enkelt hold tid til at kigge på - egen træning var vigtigere!

Ugens program fulgte i stor udstrækning det, som var anbefalet af DGI, hvor der startes med enkle øvelser, og så bliver det gradvist sværere i løbet af ugen. I år havde vi desuden en gæstetræner hos de ældste onsdag og torsdag, idet Claus Abildgaard lagde vejen forbi U12 og U14 med tilbud om intensiv afslutningstræning - tak, det var virkelig værdsat blandt deltagerne.

Fredagen sluttede som vanligt med blandende hold på tværs af alle årgange. 4 puljer a 4 hold, vinderne videre til semifinaler og finale. Det er et stort hit blandt spillerne og noget, der kan samle alle, da alle deltagerne jo har nogle kammerater med i både semifinale og finale. Der blev heppet og råbt som til en landskamp. Bagefter var der popcorn og is til alle, inden vi kunne ønske hinanden god sommer. Ja, og vejret var i den grad med os - først under de afsluttende ord fra trænerne, mens der blev gnasket popcorn, begyndte dråberne at falde - ellers tørvejr og masser af sol. Hvad kan man ellers ønske sig?

Til slut er der vist bare at sige tak til alle der har hjulpet med at gøre fodboldskolen til en succes igen i år. En stor tak til Dagli Brugsen i Ørholm, som stod for frugten. Og en særlig og meget stor tak til verdens bedste Forældreforening. Uden Jer ville fodboldskolen ikke være det samme. I servicerer deltagere og trænere, så det er en fryd og hele vejen igennem med et kæmpe smil og masser ef glæde. TAK.

/anker