Kunstbanen officielt indviet

23. oktober 2020 kl. 11:34

Torsdag 22. oktober 2020 blev datoen for den officielle indvielse af den nye kunstbane i Lundtofte. Tidens corona restriktioner lagde desværre en begrænsning på, hvor mange der kunne deltage i indvielsen - der var sat et maksimum på 50 deltagere ud over de spillere, som allerede var i gang med træning på banen.

Borgmester Sofia Osmani, formanden for Kultur og Fritidsudvalget Mette Schmidt Olsen og Lundtofte Boldklubs formand Claus Abildgaard holdt alle en lille tale. Og det var et gennemgående tema, at den nye bane og klatrevæggen på enden af Lundtoftehallen altsammen er med til at skabe "Liv i Lundtofte". Den ekstra kapacitet, som kunstgræsbanen giver, vil være et tiltrængt løft til alle kommunens fodboldklubber, som nu får endnu bedre muligheder for at tilbyde medlemmerne træning året rundt.

Det blev også bemærket af alle talerne, at banen og hele anlægget fremstår meget indbydende, og at der er tale om et anlæg i absolut topklasse. Alle talerne takkede også projektdeltagerne, og Forældreforeningen, som stod for aftenens traktement, fik også taknemmelige ord med på vejen fra Sofia Osmani.

Efter talerne var det tid til, at Sofia Osmani fløjtede en kamp i gang mellem 2 af Lundtoftes hold fra årgang 2010, som er en af de årgange, der for alvor vil kunne mærke, at kunsten er kommet til Lundtofte.

Endelig er der kun at sige, at der var gang i den på alle dele af anlægget frem til lyset slukkede kl 21, hvor både spillere fra Brede og Lundtofte havde været i gang og nydt den nye bane. Dejligt at se, at mulighederne bliver udnyttet fra den allerførste dag, og at flere klubber får glæde af kommunens investering i kunstbanen.

/Redaktionen