Slagslunde-Ganløse mod Lundtofte onsdag d. 8. maj 2019 i række SV2 +45

09. maj 2019 kl. 21:22

Endelig fodbold igen, efter vinter, afbud og så lidt ferie, så er vi på græs igen og kampklar, finder den rigtige Lundtofte-jakke, hvis man nu skulle starte ude, pakker støvler, håndklæde mm, glæder mig som et lille barn igen, der er brug for en på holdet, det skal blive rart at se fodbold-kollegaerne igen.

Og efter 5 minutter, vi er som vi altid har været, Olsen kommer ind i klubhuset, ”hvorfor står bordet sådan”, ”hvorfor hænger gardinerne sådan”, kaffen var allerede varm, men ekstra bladet manglede. Hvor er det bare dejligt med sådan en tut/cafe, dejligt komsammen rum, ja det var squ bare dejligt at være ”hjemme” igen.

Holdet bestod i dag af verdens-bedste holdleder Wehlast, nu også med rosende ord til mig, mere om det senere, Super-altid-frejdig-for en-snak-med-dommeren-i-pausen Olsen, Henning & Jacob som backs, Morten & Flemming som for- og bag-stopper, to løbestærke på midt Arthur & Sune, med vores altid farlige bomber på top Per, og tro det eller lad være, jeg skulle starte ude, så jakken jeg glemte på arbejdet, ja det var jo bare ærgeligt kunne jeg fornemme, men jeg fik da lov til at varme Olsen op. De kom foran 1-0, de scorede igen 2-0, så troede Slagslunde at dette ville blive to-cifret, de skiftede og skiftede ud, så snart bolden var ude. Så meget plads skal man ikke give Lundtofte, efter et par forsøg, fik Per pludselig bolden, vendte på en tallerken og så var vi kun bagud 2-1, Henning fik en ordentlig albue i siden, måske et brækket ribben, men han spillede videre. Efter et kvarter eller tyve minutter, måtte han lige have en pause, og jeg Michael kom ind og så til som kegle, at de øgede til 3-1. De fortsatte udskiftningerne, men stille og roligt fik vi lidt mere styr på spillet. De blev ikke kanon farlige, men vi kom heller ikke meget nærmere. Så var der halvleg, og har skete der to interessante ting. Holdlederen lavede lige om på opstillingen, og dommeren fik en LANG snak med Olsen om, at han ikke behøvede hans hjælp til at fløjte, behøver jeg sige yderligere. Men på charmerende vis dansede Olsen ud af dommerens jerntag, plus 3-4 drømmeredninger i anden halvleg, samt Flemmings frisparksmål og Sunes bold-erobning og efterfølgende kasse, så stod den 3-3, vi havde skud på stolpen, flot sammenspil, Arthur og Jacob spurtede løs, ja i anden halvleg styrede Lundtofte begivenhederne, men som set før, fem minutter før tid, får de et heldigt mål og vinder kampen 4-3. Det var en god kamp, vi kom igen, og nu kommer holdlederens rosende ord. ”Var det ikke godt set af mig, at sende dig ned som sweeper, det var da et genialt træk af mig” citat Jan Wehlast. Større kompliment kan man næsten ikke opnå, og hold kæft hvor har jeg ondt i mine stænger dagen derpå. Desværre fik de også gjort vores angriber Per ukampdygtigt med spark på skinnebenet, håber du heler hurtigt i din alder.

God kamp allesammen

Michael Teining