Fodboldskolen 2018 er slut

10. juli 2018 kl. 14:34

Årets fodboldskole havde virkelig vejrguderne med sig. Mandag, tirsdag og onsdag bragede solen ned over det i forvejen visne græs. Op til 27 grader blev der målt og kunsten var næsten for varm at spille på, men som så ofte set, så påvirker varmen ikke spillerne særligt meget. Torsdag og fredag var der heldigvis lidt skyer og lidt vind, så trænerne ikke svedte helt væk.

I år var der knap så mange deltagere som normalt, sikkert på grund af de lidt mindre årgange og konkurrencen fra fodboldskolen i Lyngby. Til gengæld var der uændret antal trænere, hvilket betød en træner for hver 5 spillere, og det kunne i løbet af ugen ses på øvelserne. Der var virkelig høj kvalitet i alt, hvad der blev lavet med spillerne. DGI, der kom på besøg undervejs, roste trænerne og var meget tilfreds med niveauet i træningen.

Som noget nyt forsøgte vi i år også at tilbyde målmandstræning til dem, der til dagligt står på mål for deres hold. Sylvester, der selv er målmand på U19, stod for 3 hele dage med målmandstræning, hvor flere målmænd fik op til 3x½ dag med intensiv målmandstræning i grupper på 3-4 målmænd. Det var en stor succes. I det hele taget var stemningen høj hos alle 54 deltagere, og der var meget få mislyde, hvilket er en sikker indikation på, at træningen udfordrede spillerne på det helt rigtige niveau.

Fredag eftermiddag stod den som sædvanligt på en turnering med blandede hold, hvorefter der var vandkamp, inden Forældreforeningen til sidst bød på vandmelon og is til alle. Til slut var der uddeling af diplomer og bolde.

Årets hovedtrænere var alle gengangere med flere års erfaringer fra fodboldskolen og godt suppleret af et nyt kuld meget lovende assistenter fra vores U17 hold, så var årets trænerteam så tæt på et dream team, som man kan komme. Trænerne var Jeppe, Sebastian, Mostafa, Victor, Peter og Sylvester, mens assistenterne var Martin, Elias, Nikolai, Albert og Simon. En stor tak til alle trænere og assistenter for en fremragende fodboldskole.

En kæmpe tak til Forældreforeningen, som gennem hele ugen stod for mad til spillere og trænere, bemandede kiosken og forkælede alle. Også tak til Daglig Brugsen i Ørholm, som leverede 2 gange frugt til alle hver dag.

De flotte billeder er taget af træner Mostafa – TAK - som derfor ad gode grunde ikke er med på det store skolefoto.

Med ønsket om en god sommer til alle.