Julebanko

04. december 2018 kl. 22:35

Jul det Cool – der er traditionernes tid.

Disse linjer udødeliggjorde MS Ejnar. Julebanko i Lundtofte er en næsten ligeså indgroet tradition for mange mennesker, i år var ingen undtagelse.

Det var igen i år en stor succes små 400 besøgende, og et meget flot overskud blev det til. Et banko af denne størrelse starter længe før jul, og her har Forældreforeningen en hel drejebog, som involverer mange personer, og længe før jul skal der kontaktes sponsorer, leverandører osv.

Dagen før skal der stilles borde og stole op, i år blev det gjort med god hjælp af Årgang 02/03 og de voksne mænd, rygterne siger det var ny rekord. Sjovt nok skal borde og stole også væk igen, så kl. 18.30 søndag aften står der nye friske kræfter klar til at hjælpe.

På selve dagen er der over 40 hjælpere i gang fra den tidlige morgenstund, fantastisk med denne opbakning og blandt det spillende publikum er der mange tidligere LB ansigter, som kun kommer til byen denne ene gang om året, og snakken går livligt ved bordene.

Kl. 14 falder der langsomt ro over salen, og spændingen spreder sig, og efter de indledende instrukser trækkes først nr. og foran venter 16 spændende spil.

I kulissen er der hele tiden aktivitet. I køkkenet skal der ryddes op efter de 40 kg. flæskesteg, som hurtigt blev udsolgt som flæskestegsandwich. Det er nok ikke muligt at lave mere i en ovn, men de er uhyre populære. Der skal forberedes gløgg og æbleskiver til pausen, og øllet skal også helst være koldt. Jo banko er blot mere end tal og gevinster.

Boldklubben er uhyre taknemmelig for den kæmpe indsats, der investeres i dette arbejder fra Forældre- og Støtteforeningens side, der generer overskud, som gives til ungdomsarbejdet i Boldklubben.

Vi modtager hvert år et flot beløb, som blandt andet anvendes til ture, tilskud til kontingentbetaling for medlemmer, hvor det lige kniber, fastelavnsfest – kort sagt, alt det der gør det ekstra sjovt, at spille fodbold i Lundtofte. Vi har også i år kunnet tilbyde mange af vores trænere rigtig DBU træneruddannelse i Lundtofte, som ikke er billig, men på grund af vores gode økonomi, lader dette sig også gøre, og kan man tænke sig noget bedre end at investere i netop trænerne, de passer på vores medlemmer.

Fra bestyrelsen skal der lyde en kæmpe tak til hele Forældre- og Støtteforeningen og alle jeres hjælpere, samt vores egne medlemmer der gav en hånd med.