Lundtoftespiller deltager i Topcenter

04. marts 2018 kl. 15:52

DBU har startet et talentoptimeringsprojekt, som de kalder Topcenter. Målet er at optimere talentudviklingen for aldersgruppen U10-U12, hvor udvalgte fodboldklubber i samarbejde med lokale fodboldklubber tilbyder et ekstra træningstilbud for spillere med særlige forudsætninger. DBU ønsker at optimere den fremtidige spillerudvikling for U10-U12, så spillere med det største potentiale får yderligere kvalificeret træning uden klubskifte.

I vores nærområde er det F.C. København og Lyngby Boldklub, der har fået tilladelse til etablering af et DBU-topcenter i samarbejde med Hellerup Idrætsklub. Lundtofte Boldklub er en af mange partnerklubber, der har valgt at være med, og der har derfor været 'scouts' forbi Lundtofte-spillernes kampe og træning, og de har fundet en Topcenter-spiller i Elliot på vores U10-hold.

Der er valgt 24 drenge fra 16 klubber, og de træner sammen hver tirsdag. Det er fokuseret træning i knap 1½ time med nogle rigtig gode øvelser ledet af engagerede trænere. Grundfilosofien er, at der arbejdes med spillerens basisteknik, spilforståelse/taktik, fysik/koordination, mentalitet, udviklingsstrategi og life skills. Hensigten er at holde spillerne i deres egne klubber og at trække øvelser og erfaringer fra Topcenteret ud i klubberne, så mange kan få glæde af projektet og spillernes udviklingen.

Det er et langsigtet træningstilbud, der forhåbentlig vil sprede mange positive ringe i vandet.