Five-a-side 2010

07. november 2018 kl. 16:47

Søndag den 4. november dannede Lundtofte Hallen ramme om den årlige five-a-side årsafslutning for alle klubbens ungdomshold. At kalde det en årsafslutning er nok forkert, da alle klubbens hold træner gennem hele vinteren både udendørs og indendørs.

Det er en super hyggelig tradition, og det er en fornøjelse at se de mange unge fodboldspillere og deres forældre skabe masser af liv i klubben gennem hele dagen. Alle hold har en time i hallen og efterfølgende en time i caféen, hvor forældreforeningen som altid yder en stor indsats og serverer pølser og juice for alle drengene – kæmpe respekt for jeres store arbejde.

De enkelte årgange arrangerer selv deres time i hallen, som bliver brugt på interne stævner, leg, øvelser og de altid populære børnene mod forældrene kampe.

Klubben uddeler årsglas til alle drengene, ligesom de fleste hold uddeler pokaler til årets- spiller, fighter, kammerat og en flidspokal.

Redaktionen har talt med trænerne på årgang 2010 – Thomas og Kim.

Vi arrangerer ministævne. I år havde vi delt drengene ind på 6 hold (Real Madrid, Barcelona, PSG, Juventus, Liverpool og Manchester United) med 4 spillere på hvert hold. De spillede alle mod alle på halv bane i små 5-minutters kampe. Der er fuld tryk på når vi arrangerer det i så kompakt format inden for en time og drengene var helt færdige efter timen i hallen. Tidligere år har vi også spillet drengene mod forældrene i de sidste 10-15 minutter, men pga. stor medlemstilgang på årgangen i efteråret var der desværre ikke tid til denne kamp i år – måske meget heldigt for forældrene, for niveauet er ved at være højt hos drengene 😊

Efterfølgende havde vi vores time i caféen, hvor der blev holdt taler fra trænerne og uddelt årsglas. Vi brugte anledningen til at kalde spillerne op 4 af gangen (de hold de havde været på i miniturneringen) så alle fik bifald og klapsalver for deres præstation året igennem. Samtidig er det første år vi har valgt at uddele ”årets pokaler”, da vi mente drengene var blevet gamle nok til at forstå at enkelte kan blive belønnet for en stor indsats året igennem uden at der skal være misundelse. Det gik over alt forventning og mange havde overskud til at lykønske deres holdkammerater med titlen, selvom alle naturligvis gerne ville have vundet.

Sidst men ikke mindst kunne vi give alle drengene deres nye kamptøj, da det efter lange og hårde forhandlinger var lykkedes trænerteamet at få forhandlet en forlængelse af sponsoraftalen med Hartmann på plads – mere om dette når årgangen har fået taget nyt holdbillede i deres nye flotte trøjer.