2010 til DGI finalestævne

05. oktober 2017 kl. 09:43

Årgang 2010 til finalestævne i DGI Junior League

Efter forårets store succes, hvor vi sluttede som 1 og 2 i C-rækken, havde træner teamet valgt at udfordre drengene her i efteråret. På holdet er vi blevet rigtig glade for turneringsformatet i DGI Junior League, hvor man over 6 uger har 4 stævnerunder. Der var derfor blevet tilmeldt 5-mands hold i B, C og D-rækken.

Efter de første 2 stævnerunder bliver holdene delt op i nye puljer hvor nummer 1 og 2 i de respektive puljer kommer i pulje sammen, og der er således godt matchede kampe næsten hele vejen igennem.

Lørdag den 30. september var det så tid til finalestævne på Frederiksværk stadion. Lundtofte Boldklub indtog Frederiksværk fra morgenstunden, med Beachflag, højt humør og motiverede glade fodbolddrenge. Camp Lundtofte blev opsat og alle 3 hold skulle i action i løbet af dagen.

Drengene gjorde det endnu engang forrygende flot. I C-rækken var vi helt til det sidste med i kampen om at forsvare vores pokal fra foråret, desværre måtte vi overgive os til Melby-Liseleje, men det blev til en flot 2. plads. I D-rækken sluttede holdet på en 5. plads, efter en rigtig flot sidste stævnerunde. I B-rækken var holdet op mod skrappe modstandere da mange A-hold også var blevet placeret her grundet manglende tilmeldinger i A-rækken. Men drengene tog udfordringen op og spillede lige op mod de stærke modstandere. På finaledagen blev det til 3 uafgjorte og en sejr og kun et indbyrdes opgør mod Rudersdal i 3. spillerunde betød at vi ikke sluttede som nummer 1 i pulje 2 (vi havde ellers samme point og bedre målscore). Så en samlet 6. plads i A/B-rækken må siges at være rigtig godt gået af drengene.

Trænerteamet er endnu engang meget imponeret af den store opbakning der er til stævner og socialt sammenhold på holdet, fra spillere og forældre. Som noget nyt, blev flere af kampene i finalestævnet live streamet direkte på holdets lukkede facebook gruppe. Der var kage, juice, kiks, slikkepinde og masser af godt humør hele vejen rundt.

På holdet er vi nu begyndt at forberede os på vinterhalvåret, hvor vi for første gang skal træne udendørs hele vinteren. Stævnemæssigt bliver det igen i DGI-regi, hvor vi tilmelder hold i både DGI Winther League (udendørs) og DGI indoor League.

ForZa Lundtofte

Kim