Superveteraner. Lundtofte mod Hareskov

29. maj 2019 kl. 17:28

Så skal der spilles kanon-fodbold igen, efter en ordentlig lussing på 9-0 til Lynge, som vi har mistænkt, at de stillede op med deres ungdomshold U-17, og vi mødte frem med 4 pensionister, argh okey undskyld Per, Olsen, Thyge & Jan, jeg kunne ikke lade være.

Så slog vi Holte Star Club i sidste uge med hele 6-3. Så til dagens kamp mod Hareskoven, var der igen en stærk diamant-opstilling.

Målmand: Tommy Forsvar: Henning, Kåre, Morten & Jacob Midtbane: Sune & Claus Front: Per

Debutanten: Sonny, stillede op på sidelinien, hvor holdleder Jan styrede coachingen, med ekspert-tilråb fra Thygesen, Flemming kom senere og bakkede op, og jeg fik lov til at bære vandet, samt styre linie-flaget efter grundig vejledning fra dommeren mht., at jeg bestemmer hvilken vej indkastet skal kastes, jawohl. Nå, til det vigtige kampen.

37 sek. Hareskoven skyder på mål, 5 min 17 sek. hovedstød men på stolben, de er lige lovligt spilstyrende, der bliver coached: ”Find en mand”, ”Kig op”, ”Dæk”, ”Godt arbejdet”, ”spil den op”. Ja der er utallige muligheder. Endelig Lundtofte, Jacob sparker på mål og det giver indkast til Hareskoven. De skyder på stolben igen, de får hjørne, godtnok ufarligt, men igen er de tæt på skyder i sidenettet. Tommy disker op med en kanon-redning, igen får de hjørne, og igen er de ufarlige. Så sker der noget Claus erobrer, løber fra dem, (i fantasi-land afdribler han den ene efter den anden, tunnel, Laudrup-finten, samtlige Harer står med lange ører) og så spiller han Per fri, der usvigeligt sikkert scorer og vi fører 1-0. Igen står der Hareskov på pølse-bakken, hjørne, stolben igen, nu er de farlige, men, men, men, Kåre kommer foran, Kåre dribler, Kåre skyder 2-0.

1. halvleg: Per får en lille pause og Jacob kommer i front, sikken et løbepensum, bliver helt misundelig, han løber både hurtigt, hele tiden og det er så genialt og dejligt at have sådanne spillerer på holet. Tommy dækker endnu engang hele målet, Sune giver sig selv en friløber, men laver en speciel ydeside-afslutning forbi mål, hvilket gør at han bliver skiftet ud. Claus skyder på mål, vi styrer spillet, men men men PIS. 2-1. Næste angreb vi svarer igen, Claus skyder, Henning følger op og scorer sikkert, vigtigt vigtigt tidspunkt. 3-1 & 4-1 bliver det til sidst genialt sparket ind af Sonny, hvilken debut fra Sonnys side. Tommy i målet er næsten glemt og det er ikke fordi Skoven ikke har nogen chancer, men Tommy får dagens fidus-bamse, for en fremragende præstation.

Godt spillet drenge, husk sidste kamp incl. 3. halvleg på hjemmebane og revanche mod Slagslunde Tirsdag d. 11/6-2019

Teining