Formanden har ordet - juni

24. juni 2019 kl. 19:07

Vi har netop passeret årets længste dag, og sommerferien står for døren – også fodboldmæssigt – næsten. I næste uge afvikler vi traditionen tro i samarbejde med DGI den ugelange fodboldskole under ledelse af Anker, så der er stadigvæk masser af fodbold i Lundtofte, inden det helt bliver sommerferie. I den forgangne weekend styrede Thomas HV med sikker hånd årets minifodboldskole, som også afvikles i samarbejde med DGI, og her havde 60 drenge en dejlig weekend i skønt vejr og med 5 dygtige unge trænere til at styre tropperne. I sommerferien er vi også 10, som skal afsted som billetkontrollører til ”Musik i Lejet”, hvor vi tjener en lille skilling til klubben og hygger lidt, og hvem ved, hvad det kan føre til fremover?

Klubbens 2 højest rangerende hold nemlig senior 1 og 2 bliver nu endnu højere rangeret med oprykning til henholdsvis Sjællandsserien og serie 2, og det kommer til at kræve meget af både trænere og spillere at håndtere den opgave, men herfra et stort tillykke til alle omkring holdene, og så er det ellers frem med løbeskoene i sommerferien.

Seniorafdelingen udgør nu hele 6 hold, og det er fremragende. Det 6.hold udgøres fremover af vores U19 spillere, som har valgt at rykke op samlet og træne med resten af seniorerne. Seniorspillerne er også grundstammen i den årlige sommerfest, som blev afviklet til akkompagnement af torden og lyn og desværre også aflyst fodbold, men det var en rigtig god dag alligevel med over 100 mennesker til spisning og hygge – heriblandt mange tidligere Lundtofte kæmper, som nød det i fulde drag – især da Tefke fandt de gamle scrapbøger frem.

Vi er så heldige i vores klub, at der findes mange mennesker, som støtter på mange forskellige måder, og bare i den sidste periode har vi fået sponsoreret 3 nye parasoller til udendørscafeen, nyt tøj til senior 2, 100 nye Select bolde og kontanter, og vi kan kun ydmygt sige tak til vores mange sponsorer for deres støtte på alle mulige måder.

På ungdomsfronten i øvrigt er det værd at nævne, at fredagstræningen ruller for de alleryngste, og John Tefke har igen startet en ny gruppe meget små børn op, og det er en fornøjelse at se årgang 2014-2015 tage de første spæde fodboldskridt. Vores 2006ere havde en dejlig tur med mange spillere og forældre til den legendariske Nørhalne Cup, og vi håber, at vi i 2020 kan sende en større gruppe afsted til et stort stævne – det vil vi rigtigt gerne kendes for i Lundtofte Boldklub. Vi deltog også i Store Legedag en fredag i Hullet, hvor vi sammen med FIL og de andre idrætsforeninger i Lundtofte forsøgte os med et fælles arrangement, og det gik ganske fint trods blandet vejr.

Det nye damehold vokser stille og roligt under ledelse af Hanne Rosenkrantz-Theil, og de træner superseriøst 2 gange om ugen og har haft flere besøg af en fodbold fitness instruktør fra DGI – stor respekt til damerne for deres gejst.

Samarbejdet med Lyngby Boldklub kulminerede for denne sæson med den store oprykningskamp mod Vendsyssel, hvor vi havde mange Lundtofte folk på lægterne, og det endte jo heldigvis lykkeligt med oprykning til Superligaen, og Lyngby donerer fortsat billetter til vores medlemmer, så nu skal vi bare nyde Superligabold på Lyngby Stadion igen, og vi er så glade for samarbejdet, som jo også indbefatter Topcentertræning og trænersparring, og Lyngbys sportschef Birger Jørgensen deltog også i vores sommerfest. Herfra skal der bare igen lyde et kæmpe tillykke til Lyngby Boldklub med den noget uventede oprykning, som ”desværre” betød udsættelse af vores senior opvisningskamp – den tager vi en anden god gang.

Intet nyt om kunstgræsprojektet – efter planen skal banen stå klar sommeren 2020, og vores fremragende samarbejde med forvaltningen har givet sig udslag i, at der derudover er afsat mange penge til også at renovere Ny Banes græstæppe, og i den anledning en kæmpe tak til byens bedste greenkeeper Søren Nielsen, som tryller uge efter uge med vores baner. Husk at passe godt på dem, ryk målene og træn ikke det samme sted hele tiden.

Der er mange at takke i denne fodboldklub – tænk bare på Gitte og Peters indsats ved tirsdagsspisningen uge efter uge, og jeg vil slutte med en fælles stor TAK til jer alle og ønske en god sommer og velkommen tilbage på banerne igen til august. Vores fodboldklub er i ganske god form for tiden, og hvis I har kommentarer, ideer, ros og ris så sig endelig til, men husk også at alle i bestyrelsen arbejder 100 % ulønnet i vores fritid. Vi gør det så vi kan, og når så meget som muligt.

Forza Lundtofte

Claus