Formanden har ordet - oktober

18. oktober 2018 kl. 09:01

Så er efterårssæsonen næsten forbi. Vi har stadigvæk nogle seniorkampe tilbage, og ungdomsholdene må holde en kort pause, inden vores vinterplan træder i kraft med tider indendørs i Lundtoftehallen og på Trongårdsskolen, og udendørs på vores egen kunstgræsbane og på Lyngby Stadion. Anker har endnu en gang lagt et kæmpearbejde i lave planen så god som mulig, men som I nok selv kan regne ud, er det nærmest en umulig opgave at opfylde alles ønsker, men lad os prøve at få det til at spille bedst muligt.

Forhåbentlig er det sidste år med disse udfordringer, da dette års breaking news jo er, at kommunalbestyrelsen har bevilget mange penge til en full size kunstgræsbane i Lundtofte, og nu går vi i gang i bestyrelsen med et tæt samarbejde med forvaltningen om, at banen kan stå klar 1.november 2019. Vi kan ikke sige så meget mere nu, men skal nok holde jer løbende informeret om arbejdet, foreløbig er vi bare lykkelige og taknemmelige over beslutningen.

Ellers kan vi jo igen se tilbage på mange gode begivenheder i klubben. Forældreforeningens fødselsdag blev en dejlig dag med hygge og også særdeles god fodboldtræning takket være et kæmpearbejde fra Kim Rasmussen, som havde gæstetrænere med fra Lyngby Boldklub, AB og Hillerød, og det var så stærkt! Dejligt at se de blå hættetrøjer rundt omkring i landskabet efter fødselsdagen.

Takket været en anden Kim, nemlig Wassmann, har en stor gruppe af vores trænere i samarbejde med DBU gennemført C1 træneruddannelsen over 2 aftener i klubben og mange af dem fortsætter i november måned på C2 uddannelsen, og det er simpelthen bare så godt, at alle I forældretrænere vil bruge tid på at dygtiggøre jer – respekt for det! Og endnu mere respekt for Kim Wassmanns arbejde – et skoleeksempel på at man ikke behøver at være bestyrelsesmedlem for at gøre noget, som kommer hele klubben til gavn.

En tredje god nyhed er, at samarbejdet med Lyngby Boldklub fortsætter, og der er stadigvæk billetter til alle til kampene i Nordic Bet Ligaen, hvis I har tid og lyst – bare skriv til mig i god tid. Derudover samarbejder vi om de såkaldte Topcentre, hvor børn med særlige forudsætninger får mulighed for at træne 1 ekstra gang om ugen i Gentofte under ledelse af trænere fra Lyngby/FCK, og her har vores årgang 2009 fået hele 4 spillere med, og det er bare så stærkt gået, og beviset på at god, sjov og seriøs børnetræning også finder sted i Lundtofte – stærkt arbejde af trænergruppen på 09. Vi håber drengene får nogle gode oplevelser i Gentofte.

Der er mange andre ting at nævne på positivfronten – blandt andet at vi nu har hele 5 x 11 mandshold i seniorafdelingen, og det er lig med næsten 100 spillere, og det er helt vildt, og både senior 1 og 2 ligger i den rigtige og sjove ende af tabellen med muligheder for til foråret at spille med om oprykningen til hhv Sjællandsserien og serie 2, men den tid den glæde.

Til slut vil jeg ønske jer alle en god vintersæson. I de kommende måneder venter der ungdomsafslutning i Lundtoftehallen med kåring af årets ungdomsspiller og ungdomstræner. Vi er så små begyndt at få styr på 6-dags løbet som afvikles slutjanuar og begyndelsen af februar, og så skal vi desværre sige farvel til nogle meget dygtige og vellidte trænere Jeppe fra U17 og Morten Holst fra senior 2. De bliver savnede og de bliver svære at erstatte.

Efter 3 år og lidt til på formandsposten tør jeg godt sige, at de 2 sværeste opgaver for vores klub (og alle de andre klubber) er hele tiden at have kvalificerede trænere til alle hold og at få hele kontingentsystemet til at flyde så smertefrit som muligt. På begge områder er vi ganske godt med, men I kan alle hjælpe til ved at kontakte bestyrelsen, hvis I kender trænere, som vi kunne kontakte, eller hvis I selv har lyst, og I kan hjælpe os alle med at have styr på kontingentet og få det til at glide i overensstemmelse med vores vedtægter. Og igen: Vi har simpelthen nok nærmest landets laveste fodboldkontingent med 625 kroner pr halvår – det er simpelthen fundet til de penge!!

Forza Lundtofte

Claus