Kunstgræs i fuld størrelse til Lundtofte !!!!

28. september 2017 kl. 08:37
Der er gode nyheder på vej til Lundtofte Boldklub.

En meget bredt flertal i kommunalbestyrelsen har afsat 5 millioner til en kunstgræsbane i Lundtofte. Det er vi i klubbens bestyrelse meget begejstret for.

Det betyder vores egne hold kun kommer til at træne i Lundtofte,  og fremover slipper for at skulle træne i Lyngby og Virum. Det frigiver også tid på de baner til andre klubber, så alle boldklubber får noget ud af det, når der tilføres en ekstra kunstgræsbane.  Lundtofte Skole og mange andre vil også have glæde af banen. Vi kan jo allerede i dag, så hvor mange der benytter vores lille kunst i dag, udenfor vores benyttelse. Ja det er måske Lundtoftes største legeplads.

Vi skal alle være klar over, at banen ikke lige er klar i morgen – der er nok lang vej, og et par forhindringer skal forceres.

Der skal være de nødvendige tilladelser. Pga ændret anvendelse til helårs, lysanlæg osv.

Jorden skal analyseres, for at finde ud af om det er forurenet jord – skal det fjernes, kan det være meget dyrt. Hvis det er forurenet, kan man muligvis bygge ovenpå, men der er mange spørgsmål pt.

Nabohøringer skal gennemføres osv.

Dette skal dog ikke tage glæden fra os – vi er rigtig glade, og håber det bedste.

Bestyrelsen vil følge processen tæt, og gøre alt for at de penge der er øremærket til kunstgræs i Lundtofte kommer til anvendelse her.

Så det hele ikke ender som godbidder der kastes for vælgerne i et valgår.

Claus A og John T