Formanden har ordet - juni

21. juni 2017 kl. 14:11

Nyt fra formanden juni 2017.

Det må være på sin plads allerførst i denne sommerhilsen at lykønske klubbens bedste hold med oprykning til Sjællandsserien efter en fornem præstation af spillerne, trænerne Mini, Kim og holdleder Tim. Kulminationen kom i lørdags, hvor holdet også blev serie 1 sjællandsmester med en sejr over Ishøj. Inden længe venter spændende udfordringer i en stærk række. Klubbens senior 2 var meget tæt på oprykning til serie 2, men målscoren var ikke god nok, så det endte med en lidt ærgerlig 3.plads.

Et fint forår nærmer sig sin afslutning, og i weekenden havde vi 2 ungdomshold med til det afsluttende final four stævne i Ølstykke. Baunsgaards U 16 hold gjorde hvad de kunne uden sejr, men Pablos og Kalkos hold vandt SM for U15-4 efter 2 nervepirrende straffesparkskonkurrencer, og tillykke med det.

Dernæst et stort velkommen til hele 3 nye bestyrelsesmedlemmer. Peter Vistisen ny kasserer, og Torben Rosenkrantz-Theil og Morten Olesen, som sammen med Troels udgør et nyt slagkraftigt ungdomsudvalg. Det er så dejligt, at vi kunne tiltrække nye folk, og en kæmpe tak til Morten Tidemand for mange års ihærdigt arbejde som klubbens kasserer og Jan Wehlast for mange år i bestyrelsen med forskellige poster.

Som altid er der mange andre positive ting at berette om. I sidste weekend var der udsolgt på vores mikrofodboldskole med 50 drenge under ledelse af 4 af vores seniorspillere og Thomas Holst Vester, og i første uge af skoleferien vil Anker igen igen lede sommerens store fodboldskole i samarbejde med DGI og en masse glade børn i Lundtofte 5 dage i træk.

Flere af vores ungdomshold har fået nyt spille- og træningstøj takket være ihærdige trænere og ledere og gavmilde sponsorer, og det ser godt ud, når drengene kommer i nyt flot tøj. Mange årgange laver sociale arrangementer med stor tilslutning både til bold og grill. I ungdomsafdelingen har 3 af vores årgange haft besøg af Casper Hansen fra DBU Sjælland, som har inspireret og coachet i forårssæsonen og vi vil se om vi fremover regelmæssigt kan tilbyde inspiration til forskellige årgange. Foreløbig har vi lavet aftalte med Lyngby Boldklub om et lille forløb med årgang 2005 i august måned. Derudover har vi haft trænere til DBUs Store Trænerdag, til foredrag med Morten Bruun og til hyggearrangement i forbindelse med landskampen mod Tyskland på Brøndby Stadion.

Som noget nyt vil nogle af disse trænere arrangere fælles træninger for de ældste ungdomsårgange, og første arrangement er gennemført, og det kan I læse om på vores hjemmeside, hvor der næsten dagligt er nye opdateringer. Fremragende og sådan skal det være. Facebook og website er uundværlige, og begge dele er afhængige af jeres historier og billeder om stort og småt.

Troels fik endnu en gang stablet en udenlandstur på benene og i Pinsen gik turen til Berlin med 5 hold, som alle havde en rigtig fin tur trods blandet vejr undervejs.

Cafeen er blevet forbedret med nyt udgangsparti og en terrasse, som vi håber kan bruges mange gange i efterårssæsonen til hyggelige arrangementer, og senest blev brugt til den årlige klubfest, hvor næsten 100 mennesker deltog. Tak til gruppen som stod bag festen og i det hele taget tak til forældreforeningen det gode samarbejde om stort og småt. Cafeen har været fyldt godt op til tirsdagsspisningerne, som heldigvis under kyndig ledelse af Gitte og Peter fortsætter igen til efteråret.

De voksne mænd har fordoblet indsatsen, så der nu trænes både onsdag og lørdag, og oldboysholdet er godt kørende senest med en sejr i AB, og holdet ligger nummer 2 inden sidste kamp, som først spilles i næste uge.

Som første led i fødekæden har Tefke nu startet U 5 op hver fredag med stor tilslutning, og det er så hyggeligt at se de kommende talenter på 3-4-5 år stifte de første erfaringer med bolden og spillet. Vi håber, at de og deres forældre får mange gode år i klubben.

Selvfølgelig er deres også udfordringer i en klub som vores, og det er udfordringer, som jeg har skrevet om før, og udfordringer, som alle andre fodboldklubber også har: Hvordan skaffer vi trænere og ledere nok til alle årgange? Hvordan sørger vi for uddannelse af disse trænere inden for den beskedne mængde fritid, som er til rådighed? Hvordan kan vi hjælpe, hvis folk ikke er enige om retningen i klubben eller på årgangen? Hvordan gør vi kontingentbetalingen så enkel og smidig som mulig, og hvordan kan vi tydeliggøre de simple regler for, hvordan man melder sig ud, hvis man ikke længere vil spille i Lundtofte Boldklub? Det fylder alt sammen, men det kan ikke overskygge de mange glæder, og det er ikke farligt at være uenige, hvis dialogen holdes på et ordentligt niveau - ofte fører det nye gode ting med sig, og jeg synes faktisk, at vi er gode til dette i vores klub.

Tilgiv mig, hvis jeg har glemt noget blandt de mange ting, som kom med på blokken i dette skriv. Nu gør vi det sidste af forårssæsonen færdig, og så trænger vi vist alle lige til et par uger eller 3 uden ret meget fodbold. Efteråret bliver travlt. Anker har allerede været til banefordelingsmøde vedrørende vintertræningen og vi har netop indgået aftale om endnu en tjans i Ballerup Super Arena, når 6-dags løbet ruller igen i første uge af februar 2018. Kontakt os endelig med tanker og ideer om stort og småt – vi brænder alle for vores dejlige klub, og folk knokler så meget som tiden og familielivet tillader det.

Rigtig god sommer og Forza Lundtofte

Claus.